Hvordan bliver man Get Movin’ klub?

Lokalunionerne ønsker at indgå samarbejde med de klubber, som ønsker at prioritere deres pige- og kvindeindsats. Motivation er altafgørende, og med den i hånden har klubben allerede taget de vigtigste skridt i forhold til at skabe de bedste rammer og vilkår for piger og kvinder i fodboldens fællesskaber.

DSC08020 Foto Gaston Foto: Gaston Szerman / DBU Sjælland

Er din klub interesseret?

Hvis en klub er motiveret og interesseret i Get Movin’ kan de kontakte den lokale Get Movin' klubrådgiver eller en fra Get Movin’ projektteamet. Klubben får herefter en nærmere introduktion til Get Movin’ og en gensidig forventningsafstemning. 

Der er i projektet en økonomisk begrænsning. Derfor kan alle klubber ikke blive DBU Get Movin’ klub. Lokalunionerne vælger løbende klubber ud fra en række opmærksomhedspunkter, herunder klubbens motivation for at blive DBU Get Movin’ klub, geografisk spredning, demografisk potentiale, aftaler og muligheder i kommunale velfærdsalliancer, variation i klubbens ressourcemæssige forudsætninger og klubbens udgangspunkt for pige- og kvindeindsats. Målet er, at der bliver mindst 96 DBU Get Movin' klubber i perioden frem til 2026.

Vi er sammen om Get Movin'

Hvis klub og lokalunion indgår et samarbejde, stiller lokalunionen i første omgang en Get Movin' klubrådgiver gratis til rådighed i op til 25 timer. Sammen laver de en Get Movin’ handleplan med beskrivelse af klubbens Get Movin’ indsatser. Når handleplanen er godkendt, er klubben DBU Get Movin’ klub, og klubben forpligter sig dermed på at arbejde med de indsatser, der er beskrevet i handleplanen. Når klubben er godkendt DBU Get Movin’ klub, tilbyder vi som forbund løbende sparring og opfølgning på handleplanen.